[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 5، شماره 20 - ( 6-1396 ) ::
جلد 5 شماره 20 صفحات 45-66 برگشت به فهرست نسخه ها
راهبرد پژوهش عملی و نقش آن در یادگیری و کیفیت فرآیندهای مدیریتی
زهره دهدشتی شاهرخ*1، بهرام جبارزاده2، زهرا ساسانیان اصل3
1- دانشگاه علامه طباطبایی ، : zdehdashti33@gmail.com
2- دانشگاه علامه طباطبایی
3- سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
چکیده:   (351 مشاهده)
عدم موفقیت اجرای بسیاری از تئوری‌ها و فرایند‌های مدیریتی همواره یکی از دغدغه‌های مدیران و پژوهشگران بوده و این امر کاربرد بسیاری از فرایند‌ها را با مشکل مواجه کرده است. پژوهش عملی به‌عنوان روشی کاربردی منجر به تسهیل تغییر و ارتقاء این فرایندها در سازمان‌ها شده است. در این مقاله، روش پژوهش عملی و علت موفقیت‌آمیز بودن آن در بهبود تغییر و کیفیت اقدامات مدیریتی توضیح داده می‌شود. مقاله فوق از نوع مروری بوده و در تدوین آن از جستجوی کتابخانه‌ای و اینترنتی در کتب و مقالات مربوطه منتشرشده 2015 - 1991 استفاده‌شده است. بررسی مطالعات انجام‌گرفته با روش پژوهش عملی نشان می‌دهند که این روش سبب بهبود اجرای فرایندها، کار گروهی، ارتباطات درون‌سازمانی و ارتباطات بین دانشگاه و صنعت و عملکرد می‌شود. همچنین این شیوه دیدگاهی مناسب‌تر نسبت به نیازهای آموزشی کارکنان برای مدیران فراهم می‌کند و می‌تواند به‌عنوان روش مفیدی به‌منظور بکار گرفتن نظریه‌ها در سازمان مطرح شود.
واژه‌های کلیدی: روش‌شناسی، پژوهش عملی، تغییر، آموزش عملی، فرایند‌های مدیریتی
متن کامل [PDF 738 kb]   (124 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: علمی - ترویجی
دریافت: ۱۳۹۷/۱۲/۱ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۸/۴/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۷/۱۲/۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۷/۱۲/۱
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The practical Research Strategy and its Role in Learning and Quality Management Processes. Skill Training. 2017; 5 (20) :45-66
URL: http://faslnameh.irantvto.ir/article-1-63-fa.html

دهدشتی شاهرخ زهره، جبارزاده بهرام، ساسانیان اصل زهرا. راهبرد پژوهش عملی و نقش آن در یادگیری و کیفیت فرآیندهای مدیریتی. مهارت آموزی. 1396; 5 (20) :45-66

URL: http://faslnameh.irantvto.ir/article-1-63-fa.html



دوره 5، شماره 20 - ( 6-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مهارت آموزی Quarterly Journal of Skill Training
Persian site map - English site map - Created in 0.21 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3925