[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6، شماره 22 - ( 12-1396 ) ::
جلد 6 شماره 22 صفحات 69-88 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائۀ الگویی برای استقرار سیستم بازاریابی در آموزشگاه‌های آزاد شهر تبریز
محمدرضا کوششی*1، یعقوب نماینده1، یونس ممی‌زاده1، وحید حی العالم1
1- فنی و حرفه ای
چکیده:   (376 مشاهده)
آموزشگاه‌های آزاد فنی و ‌حرفه‌ای نیز در زمرۀ ارائه‌دهندگان خدمات در جامعه بوده و ‌می‌تواند  نقش بسزایی در رفاه اجتماعی (جامعه)، خواهان رضایتمندی (مصرف‌کنندگان) و سود (آموزشگاه‌های فنی و ‌حرفه‌ای آزاد) داشته باشد. بنابراین، ضرورت می­یابد فرایند بازاریابی (ایجاد ارزش برای مشتری و برقراری رابطه با مشتری و دریافت ارزش متقابل از مشتری) برای حصول اهداف آموزشگاه‌های آزاد فنی و ‌حرفه‌ای انجام پذیرد. با توجه به اهمیت روزافزون مسائل بازاریابی و فرآیند آن در آموزشگاه‌های آزاد فنی و ‌حرفه‌ای، هدف این تحقیق ارائۀ الگویی جهت استقرار سیستم بازاریابی در آموزشگاه‌های فنی و ‌حرفه‌ای آزاد ‌می‌باشد. تحقیق حاضر ازلحاظ نوع تحقیقات کاربردی و از حیث روش از نوع تحقیقات توصیفی محسوب می­شود، نتایج به‌دست‌آمده از تجزیه‌وتحلیل داده‌های میدانی بین 417 نفر از مدیران و کارآموزان آموزشگاه‌های فنی و ‌حرفه‌ای آزادشهر تبریز، از روش نمونه­گیری تصادفی سنجیده شده است. با استفاده از مدل ساختاری و نرم‌افزار AMOS نسخۀ 22، بیانگر تأثیر مثبت درک بازار، نیازهای کارآموزان، خواسته‌های کارآموزان بر راهبردهای بازاریابی کارآموز گرا و برقراری رابطۀ سودمند با کارآموزان و راضی کردن آن‌ها و همچنین دریافت ارزش از کارآموزان جهت ایجاد سود و کیفیت در آموزشگاه‌های فنی و ‌حرفه‌ای آزادشده است. هم‌چنین این نتایج ‌می‌تواند مدیران را یاری کند تا قوت و ضعف آموزشگاه‌ها  را ازنقطه‌نظر مشتریان (کارآموزان) سنجیده و اعمال لازم را برای بهبود ضعف‌ها و استفاده از قوت‌ها انجام دهند.
واژه‌های کلیدی: سیستم بازاریابی، ارزش، کیفیت، استراتژی بازاریابی
متن کامل [PDF 497 kb]   (90 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: علمی - ترویجی
دریافت: ۱۳۹۸/۳/۱۸ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۸/۵/۲۲ | پذیرش: ۱۳۹۸/۳/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۸ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۳/۱۸
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Establishment of marketing system for private institute Case study of Tabriz. Skill Training. 2018; 6 (22) :69-88
URL: http://faslnameh.irantvto.ir/article-1-202-fa.html

کوششی محمدرضا، نماینده یعقوب، ممی‌زاده یونس، حی العالم وحید. ارائۀ الگویی برای استقرار سیستم بازاریابی در آموزشگاه‌های آزاد شهر تبریز. مهارت آموزی. 1396; 6 (22) :69-88

URL: http://faslnameh.irantvto.ir/article-1-202-fa.html



دوره 6، شماره 22 - ( 12-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مهارت آموزی Quarterly Journal of Skill Training
Persian site map - English site map - Created in 0.22 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3977