مقالات رسیده در حال داوری است و برای 4 شماره مربوط به سال 1398 پس از تایید منتشر خواهد شد
   [صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: خبر جدید ::
 | تاریخ ارسال: 1398/7/17 | 

دفعات مشاهده: 3951 بار   |   دفعات چاپ: 500 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: فصلنامه علمی - ترویجی مهارت آموزی ::
 | تاریخ ارسال: 1398/7/17 | 
قابل توجه  شرکت کنندگان و ارائه دهنگان مقاله در فصل نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

در خصوص ارائه مقاله ذکر نکات زیر و رعایت آن الزامی می باشد:
  1. عنوان قید گردد.
  2. اسامی نویسندگان  به همراه ایمیل و شماره تلفن ضروری می باشد
  3. چکیده
  4. کلید واژه (کلمات کلیدی)در پایان چکیده
  5. پیشنه تحقیق.
  6. روش شناسی تحقیق ( روش تحقیق ، اهداف،فرضیه اولیه یا اصلی ، جامعه آماری ، روش نمونه گیری  با حجم نمونه در صورتی که جامعه آماری مورد نظرموجود باشد).
  7. بحٍث و نتیجه گیری
  8. پیشنهادات
  9. منابع و ماءخذ
(منابع به روش APE )
۱۰ تعداد صفحات ۱۵




محور های  مقاله نویسی برای نشریه علمی _ ترویجی مهارت آموزی
  1. چرخش های تحولی در آموزش های مهارتی براساس چارچوب صلاحیت حرفه ای ملی
  • تحلیل محتوای قانون از منظر الزامات  تغییر در آموزش های حرفه ای
  • چرخش های تحولی در آموزش های حرفه ای
  • تاثیر چرخش های تحولی در محتوا، روش اجرا و ارزشیابی شایستگی در آموزش های حرفه ای
  • سازماندهی سنجش شایستگی در راستای صلاحیت حرفه ای ملی
  1. ساختار استانداردهای شغلی و حرفه ای سازگار با چارچوب صلاحیت حرفه ای ملی
  • چارچوب عملیاتی صلاحیت حرفه ای ملی
  • بررسی میزان تاثیر چارچوب صلاحیت حرفه ای ملی در نظام تدوین استانداردهای شغلی و حرفه ای
  • چارچوب پیشنهادی فرایندهای تدوین استانداردهای شغلی و حرفه ای
  • تحلیل سطوح صلاحیت حرفه ای ملی در قانون نظام جامع از منظر دامنه شمول در آموزش های حرفه ای
  1. مراکز ملی سنجش صلاحیت حرفه ای ساختار و فرایندها
  • تحلیل قانون نظام جامع از منظر ایجاد مراکز ملی سنجش صلاحیت حرفه ای
  • ساختار مراکز سنجش ملی صلاحیت حرفه ای از دیدگاه الزامات توصیف کننده های سطوح صلاحیت حرفه ای
  • فرایندهای سنجش صلاحیت حرفه ای براساس شایستگی های سطوح و بسندگی و تنوع شواهد برای قضاوت
  • استقرار مراکز سنجش صلاحیت حرفه ای ملی در کشور تمرکز و واگذاری
  1. هدایت حرفه ای و شغلی و استلزامات چارچوب صلاحیت حرفه ای ملی
  • الزامات قانون نظام جامع فنی و حرفه ای برای هدایت حرفه ای و شغلی
  • چارچوب هدایت حرفه ای برای آموزش شایستگی و توسعه حرفه ای
  • مدل های سازماندهی نظام هدایت حرفه ای و شغلی سازگار با چارچوب صلاحیت حرفه ای ملی
  1. صلاحیت حرفه ای مربیان آموزش های مهارتی سازگار با چارچوب صلاحیت حرفه ای ملی
  • تحلیل سطوح صلاحیت حرفه ای ملی در سطوح ۱و۲و۳ از دیدگاه توصیف کننده های سطوح صلاحیت
  • الزامات توصیف کننده های سطوح صلاحیت حرفه ای برای صلاحیت حرفه ای مربیان
  • چارچوب مفهومی صلاحیت حرفه ای مربیان از منظر شایستگی های پداگوژیک، شایستگی های غیر فنی، شایستگی های فنی
  1. سنجش مبتنی بر صلاحیت حرفه ای ملی در استانداردهای شغلی و حرفه ای
  • ویژگی های سنجش مبتنی بر صلاحیت حرفه ای
  • ارتباط ساختاری و مفهومی صلاحیت حرفه ای و شایستگی حرفه ای
  • فرایندهای سنجش مبتنی بر صلاحیت حرفه ای
  • انواع سنجش مبتنی بر صلاحیت حرفه ای و شایستگی
  • مدل های اجرایی سنجش صلاحیت حرفه ای
  1. صلاحیت حرفه ای آزمونگران و ارزیابان ارشد براساس استانداردهای مراکز ملی سنجش و صلاحیت حرفه ای ملی
  • الزامات سنجش صلاحیت حرفه ای ملی برای آزمونگران و ارزیابان ارشد
  • تحلیل مضمون توصیف کننده های سطوح صلاحیت حرفه ای ملی برای طراحی صلاحیت حرفه ای آزمونگران حرفه ای و ارزیابان ارشد سنجش ملی
  • چارچوب استاندارد صلاحیت حرفه ای آزمونگران برای اجرای آزمون های انتخاب و آموزش
  • چارچوب عملیاتی آزمون و انتخاب و اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه ای آزمونگران با متغیرهای تحولات فناوری و  تغییرات دنیای کار
  1. ساختار و محتوای آزمون های سنجش صلاحیت حرفه ای براساس شایستگی
  • چارچوب مفهومی سنجش مبتنی بر صلاحیت حرفه ای
  • انتخاب سطوح سنجش مبتنی بر صلاحیت حرفه ای سطح ورودی، سطح فرایند، سطح عملکردی
  • انواع آزمون های سنجش صلاحیت حرفه ای (۳۶۰ درجه، روبریک و .......)
  • چارچوب طراحی آزمون های صلاحیت حرفه ای در سطوح ۱و۲و۳ براساس توصیف کننده های سطوح
  1. برنامه ریزی درسی براساس شایستگی حرفه ای در آموزش های غیررسمی مهارتی
  • شایستگی حرفه ای ( اجزا و عملکرد)
  • فرایند برنامه ریزی درسی براساس شایستگی حرفه ای و صلاحیت حرفه ای ملی
  • چارچوب استانداردهای شایستگی حرفه، ارزشیابی حرفه و آموزش مبتنی بر صلاحیت حرفه ای
  • چارچوب طراحی پودمان های شایستگی حرفه ای مبتنی بر شغل
  1. نیازسنجی شغلی و حرفه ای در آموزش های غیر رسمی براساس صلاحیت حرفه ای ملی
  • چارچوب نیازسنجی شغلی مبتنی بر صلاحیت حرفه ای ملی
  • انواع نیازسنجی در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای غیر رسمی


فرایند نیازسنجی دنیای کار مبتنی بر استاندارد طبقه بندی مشاغل کشور ISCO ۲۰۰۸
دفعات مشاهده: 4393 بار   |   دفعات چاپ: 365 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
فصلنامه مهارت آموزی Quarterly Journal of Skill Training